måndag 13 december 2010

Home is not a place. It's a group of people.

Känns sådär att mitt rum är stökigt, efter att ha kollat på csi där det är så stökigt i ett hus att dom hittills trampat på två lik. Snacka om att jag ska städa imorgon.
Nu ska jag strax kliva upp och skaka lakanet, och sen ska jag stänga av datorn och lägga mig och kolla på tv. Och när vi ändå pratar om lakanen, kan jag berätta några "tvångssyndrom" jag har. Om ni lovar att inte tycka jag är cp.

  • Jag måste skaka lakanet, eller åtminstone borsta av det innan jag ska sova. Oftast gör jag det medans älskling är på toa, så han inte vet hur cp jag egentligen är. 
  • Om jag ser någonting jag stör mig på, släpper jag det inte förns det är fixat. Tex luvor som är ut-och-in, eller gardiner som är fel. 
  • Om jag märker att det är plattor på asfalten tex, kan jag inte gå på sprickorna. Och tar plattorna slut gör jag mina egna "sprickor", eller "ränder jag måste kliva över" av stenar, grenar eller skräp. 
  • Om någon skakar med ett ben, sitter jag och kollar på benet eller lyssnar på ljudet som blir ända tills dom slutar. Jag blir också otroligt stressad och måste ibland gå därifrån. 
Nu tycker ni självklart inte att jag är konstig, för alla har tvångssydrom. Eller?
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar