tisdag 21 december 2010

Ja, jag vet inte.

Är så oerhört besviken på så mycket. Jag är besviken på allt som har med skolan att göra. Mig själv, mina betyg och vissa lärare faktiskt. Jag har kämpat som ett as den här terminen. Jag har lagt ner tid på uppgifter och jag har verkligen försökt. Jag har gjort vg&mvg uppgifter, så mycket som jag kunnat. Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig jobbat så hårt i skolan som jag gjort den här terminen, för jag ville verkligen höja mina betyg. Och jag tycker att det känts som jag gjort det eftersom lärare har sagt att dom är glad att jag verkligen skärpt mig, och att det syns på mina uppgifter att jag anstränger mig, att jag är duktig på det jag gör osv. Och ändå syns ingenting utan det dom sagt på mina jävla betyg. Jag har sänkt mig. I två ämnen har jag höjt mig, resten är lika eller sänkta. Jag förstår bara inte och jag blir så jävla frustrerad. Jag har gjort allt jag känt att jag orkat den här terminen, allt för att iaf få vg i några ämnen. Och ändå, har dom föjt hälften av alla elever, sänkt några få och resten är kvar på samma. Dom har sänkt mig, på ett ämne som jag jobbat som ett as med vg&mvg uppgifter. Där jag gjort allt jag måste göra, plus så mycket som jag kan göra utöver det. Och ändå får jag bara G.
Alltså, det är klart att jag får tänka så att jag kanske inte var bra nog för att få vg. Men varför säger lärarna att jag är så duktig och har förbättrat mig från förra året, om jag har sänkts? Jag fattar ingenting, och jag blir så jävla less.
Nu tar jag jullov, skiter i allt som har med skola, betyg eller för den delen lärare att göra. Fan.

1 kommentar:

  1. Ta en paus sötfia, det kan du behöva, men ge inte upp, lärarna gör det för att fortsätta motivera dig säkert, även fast jag finner det jäkla konstigt att de sänker dig när de säger i stort sett motsatsen, huvudsaken är egentligen att du känner att du gett allt du orkat!

    SvaraRadera