torsdag 23 december 2010

We were like soldiers, fighting one another.

Precis vaknat igen, efter att jag äntligen lyckades somna om efter älskling gått. Hela kvällen igår sov han också i soffan, och när jag inte fick liv i honom la jag mig i sängen med det andra täcket och tyckte synd om mig själv för jag var tvungen att sova ensam i vilket fall. Men runt tolv någongång vaknade han plötsligt till liv och kom och la sig med mig. I'm so lucky, lucky.
Har fetaste skuldkänslorna eftersom jag inte visste om han behövde matlåda idag, och jag kunde inte fråga honom igår eftersom han var i djup koma ungefär. Så jag gjorde aldrig någon matlåda. Så det är alltså mitt fel om min älskling svälter ihjäl idag.

I eftermiddag/kväll åker vi mot ljuva hammarstrand. Får man ens säga ljuva i samma mening som hammarstrand? Och jag måste slå in några julklappar faktiskt. Imorgon är det julafton, om någon glömt det. Och juste, mitt i allt. Nu ska jag städa lite här innan älskling kommer hem sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar