lördag 11 december 2010

Dag 10 – Något jag är stolt över

Den person som lättast gör mig stolt är min bror.
Vilket är väldigt konstigt, eftersom han gjort mycket saker som varken han eller jag borde vara stolt över. Och som jag inte heller är stolt över honom för. Men varje gång han försöker, varje gång han ändrar sig och verkar skärpa till sig blir jag stolt. Jag blir stolt för jag vet vem han var förut, jag vet vilken bror jag växte upp med. Jag vet vilken bror jag älskar mer än ord kan förklara. Och han visar inte alltid den sidan av sig själv, men när han väl gör det är han en av dom personerna jag är mest stolt över.
Att min bror äntligen insett att han är 19 år, och skaffat sig ett jobb är jag stolt över.
Att min bror skärpt sig till en viss gräns när det gäller dåliga saker, är jag stolt över.
Och jag har alltid trott på min bror, även när alla andra gett upp. När det verkat som det inte fanns någon chans kvar, trodde jag på honom. Och jag kommer alltid tro på honom.
Och eftersom jag alltid trott på honom, gör det extra ont när han ger upp.

3 kommentarer:

  1. du är världens bästa sofie <3
    och ibland blir det för mycket så ger jag bara upp. men jag är ganske snabb att ta igen mig och kämpa igen

    SvaraRadera
  2. Va ni gör mig glad med era kommentarer <3
    Ja håller me dig Sofie...Robin kan verkligen göra en stolt!! även fast han ibland gör tokiga saker, men just att han ALLTID tar sig ikragen igen,fast de kan ta tid ibland ;)

    Älskar dig & dina syskon ovillkorligt <3

    Mamsen

    SvaraRadera